Ładowanie...

Świadomość ekologiczna stale się powiększa. Coraz więcej ludzi zwraca uwagę na produkty stworzone z myślą o minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko naturalne, wytwarzane w procesie mającym mniejszy wpływ na emisję CO2 oraz z poszanowaniem praw człowieka i całego ekosystemu.

Niestety szybki wzrost oczekiwań klientów w zakresie eko-rozwiązań niesie za sobą wiele pokus. Producenci stosują chwytliwe slogany, hasła nawiązujące do ekologii, "naciągają rzeczywistość" w przypadku produktów lub usług, które tak naprawdę nie mają wiele wspólnego z ekologią.

Greenwashing, bo o nim mowa, czyli w skrócie ekościema, to praktycznie istna plaga. Firmy nadużywją marketingowo haseł związanych z ekologią, aby przyciągnąć do siebie większą grupę klientów.
Chcąc ustrzec się przed tym zjawiskiem, osoby zwracające uwagę na ekologiczne rozwiązania i mające wysoką świadomość, bardzo dokładnie weryfikują ekologiczność danego produktu czy usługi.

W życiu prywatnym jak i zawodowym, kierujemy się podobnymi wyborami i argumentami, mamy takie sam wątpliwości i oczekiwania.

Mamy tego świadomość, dlatego z całej oferty materiałów biurowych wyodrębniliśmy te, dla których producenci potwierdzają pochodzenie i cechy ekologiczne produktu. Dodatkowo, aby ułatwić i rozwiać wszelkie wątpliwości, przy każdym produkcie umieściliśmy opis jasno komunikujący o tym, co stanowi o jego przynależności do grupy produktów ekologicznych.

 

Podstawowe cechy warunkujące zakwalifikowanie materiałów biurowych do grupy materiałów biurowych ekologicznych:

  • certyfikaty FSC i PEFC- szerzej opisaliśmy to w artykule
  • certyfikat EcoLabel – jest potwierdzeniem i gwarancją, że produkt wykazuje niski negatywny wpływ na środowisko. Certyfikacja obejmuje cały cykl życia: od wydobycia surowców, poprzez produkcję i dystrybucję na utylizacji kończąc
  • certyfikat BlueAngel – skupia się na całym procesie przetwarzania surowców i produkcji towarów pod kątem ich wpływu na środowisko naturalne. Badane są takie czynniki jak: oszczędność surowca, oszczędność zanieczyszczeń, ograniczenie hałasu, ograniczenie lub wręcz wyeliminowanie ilości odpadów oraz ich możliwości ponownego wykorzystania
  • oświadczenie producentów dotyczące pochodzenia produktu oraz jego składu
  • ewentualnie posiadane informacje dotyczące pakowania produktów

 

W naszej nowej kategorii znajdziesz materiały takie jak:

 

Przejrzysty podział, podkreślenie ekologicznych cech produktów oraz wyróżnienie ich specjalną etykietą napewno usprawni proces wyszukiwania produktów ekologicznych oraz rozwieje wszelkie wątpliwości. 

Jeżeli na co dzień zwracasz uwagę na ekologię, wybierasz produkty certyfikowane, stosujesz zasady jak najmniejszego, negatywnego wpływu na środowisko naturalne, to z pewnością zwrócisz uwagę na wykorzystanie ekologicznych materiałów biurowych, szkolnych, kreatywnych i opakowaniowych również w swoim miejscu pracy. A może zarazisz swoim podejściem innych pracowników, do czego gorąco zachęcamy.

Śledź na bieżąco kategorię produktów ekologicznych, gdyż będzie się ona z pewnością powiększać.